RADNICI FIJATA SE POSLE 3 MESECA VRATILI U SRBIJU: Svi troškovi padaju na teret radnika i to je problem

Radnici „Fijata“ posle tromesečnog rada u inostranstvu vratili su se u Srbiju. Prva grupa od dvadesetak radnika koja se odlučila za odlazak i rad u međunarodnoj korporaciji „Stelantis“ u Slovačkoj, krajem prošle nedelje došla je u Kragujevac, gde će nakon par dana odmora nastaviti sa daljim radom.

Predsednik Samostalnog sindikata Fijata, Saša Đorđević kaže za „Blic Biznis“ da radnike koji su se vratili iz inostranstva tek čeka sastanak sa poslodavcem, nakon kog će biti preciznijih informacija o njihovom radu, boravku i uslovima koje su tamo zatekli.

Ono što znam jeste da su troškovi života jedan od glavnih problema sa kojim se naši radnici u Slovačkoj suočavaju. Troškovi stanovanja, kao i hrane potpuno su na teretu radnika, kaže Đorđević.

– Ono što su mi takođe rekli jeste da su imali prekid u radu tokom oktobra koji je trajao 9 dana. Neki kažu da je došlo do problema zbog gasa, dok drugi kažu da su imali problema sa delovima, nastavlja Đorđević.

Kada govorimo o načinu rada i vrsti posla koju su radnici obavlajli, Đorđević kaže da je bilo određene razlike kada uporedimo sa poslom koji su obavljali u Srbiji.

– Za neke od njih posao koji su obavljali u Srbiji se razlikuje od onog koji su obavljali u Slovačkoj. Ali pre rada u fabrici prošli su obuku. Kako su mi javili neki od radnika, bila je situacija da oni koji su radili na karoseriju su premešteni da rade na montaži, ističe Đorđević.

Nakon protesta, sastanaka i pregovora u Vladi, radnici Fijata su od kompanije Stelantis krajem juna dobili finalnu ponudu da rade 3 meseca u Slovačkoj i 1 mesec u Kragujevcu. Oni koji se nisu odlučili da to i prihvate, dobili su opciju da, uz otpremninu od 790 evra po godini staža, pređu u kompanije u Kragujevcu i Velikoj plani.

Podsetimo, 28. aprila ove godine predstavnici Vlade su potpisali ugovor sa kompanijom Stelantis o finansiranju proizvodnje električnih automobila u Kragujevcu. Period do 2023. godine je tada označen kao tranzicioni, a od 2024. godine bi trebalo da krene proizvodnja prvog modela električnog automobila.

Želite da vam „Blic Biznis“ donosi najnovije i ekskluzivne informacije o ekonomiji i dešavanjima u svetu biznisa, da čitate o uspesima i padovima srpskih privrednika, ali i poslovima koji u Srbiji i svetu donose novu eru u biznisu. Postanite i vi deo kluba koji čini desetine hiljada menadžera.

Izvor Blic

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Share via
Copy link