KAKVA SUDBINA ČEKA FIJAT Radnici su dobili dve ponude, rad će biti zamrznut na dve godine: Jedini spas je novi model i zaokret u proizvodnji

Spread the love

Kragujevački Fijat koji je godinama bio na pr­vom me­stu na­ših iz­vo­zni­ka i koiji zapošljava više od 3.000 ljudi bukvalno je na kolenima. Nove zvanične informacije nisu dobre i u najkraćem govore da fabrika zamrzava poslovanje, da radnici imaju dve, ne tako popularne opcije, i sve to u iščekivanju zaokreta u strategiji menadžmenta i proizvodnje e- automobila.

U sindikatu „Nezavisnost“ fabrike Fiat Krajsler automobili Srbija ocenili su da ponuda poslodavca radnicima da rade u inostranstvu, znači „kraj fabrike i udar na Kragujevac“.

Potpredsednik tog sindikata Igor Anđić rekao je da su radnici u proizvodnji obavešteni o uslovima za odlazak u Nemačku, Poljsku, Italiju i Slovačku na dvogodišnji rad u fabrikama kompanije Stelantis, u čijem sastavu je Fiat.

Radnici tvrde i da je za mnoge radnike to neprihvatljivo i da njima ostaje opcija da se opredele za otpremnine.

Sekretar Veća Saveza samostalnih sindikata Srbije Zoran Mihajlović rekao je juče da će radnicima biti ponuđene dve opcije: odlazak na rad u inostranstvo ili otpremnine, jer će rad biti zamrznut na dve godine zbog priprema za proizvodnju novog modela.

Poslata su im i obaveštenja da bi plata u Slovačkoj i Poljskoj okvirno bila 800 evra, u Italiji Samostalni sindikat fabrike „Fijat Krajsler automobili Srbija“ saopštio je danas da se „nikada neće složiti“ sa namerama kompanije da slanjem radnika u inostranstvo i otpuštanjem potpuno obustavi proizvodnju u kragujevačkoj fabrici.1.200-1.300, a u Nemačkoj oko 1.900 evra.

Dopis za koji radnici Fijata tvrde da su im uručeni
Dopis za koji radnici Fijata tvrde da su im uručeni

Samostalni sindikat fabrike „Fijat Krajsler automobili Srbija“ saopštio je i da se „nikada neće složiti“ sa namerama kompanije da slanjem radnika u inostranstvo i otpuštanjem potpuno obustavi proizvodnju u kragujevačkoj fabrici.

Prethodno je predsednik Aleksandar Vučić najavio novu strategiju za fabriku.

– Stelantis će u Kragujevcu proizvoditi najmoderniji električni gradski automobil. On će proširiti svoj portfolio u našoj zemlji. Radi se o tehnološki

U celoj prošloj godini u Fijatu se radilo tek oko 60 dana, a konstantne prekide gledali smo i tokom ove godine. A, Fijat je nekad bio na pr­vom me­stu na­ših iz­vo­zni­ka. Fabrika je značajno doprinosila BDP zemlje i tako sve do početka 2014. Od tada se mnogo toga promenilo, proizvodnja je padala i Fi­jat je danas da­le­ko iza naj­zna­čaj­ni­jih in­ve­sti­to­ra.

– Čini se da je model Fiat 500 L zreo za zamenu. Pre korone je postojao plan da se izađe sa novim modelom, ne bi li se proizvodnja pokrenula i radnici uposlili. Potom smo međutim imali globalno spajanje grupacija Fijat Krajsler i Pežo-Sitroena (PSA) i planovi su prolongirani. Radnici su sporadično slati na plaćena odsustva, a neki i na rad u inostranstvo – kaže nam jedan radnik i podseća na nedavnu ponudu fabrike za odlazak na tromesečni rad u Slovačku.

Najgore od 2012.

Fiat Chrysler auto­mo­bi­li Sr­bi­ja pao je na osmo me­sto naj­ve­ćih srp­skih iz­vo­zni­ka u pr­vih de­set me­se­ci prošle godine. U tom periodu prodao je vozila u vrednosti od 255 miliona evra što je za oko 30 miliona ma­nje ne­go u istom pe­ri­o­du 2020.

Prošlogodišnja pro­iz­vod­nja u Fi­ja­tu bila je naj­ma­nja još od 2012. ka­da je ita­li­jan­ski gi­gant do­šao u Sr­bi­ju.

Izvor: Blic

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.