HJUNDAI DO SEPTEMBRA KUPUJE FIJAT

Kragujevački „Fijat“ ide u ruke Korejaca! Južnokorejski gigant „Hjundai“ planira da preuzme kompaniju „Fijat Krajsler automobili“ (FCA), u okviru koje posluje i fabrika u Kragujevcu, prenose azijski mediji! Očekuje se da „Hjundai“ učini to već tokom leta, neposredno pred odlazak prvog čoveka „Fijata“ Serđa Markionea, što će dovesti do naglog pada akcija i smanjiti ukupnu cenu kompanije

PRODAJA IDE ODLIČNO

Zaposlene u „Fijatu“ ove najave ne treba brinu, tvrde stručnjaci. Spajanje kompanija učinilo bi „Hjundai“ najvećim proizvođačem automobila na svetu, što bi povećalo proizvodnju, pa samim tim i broj radnika.

Zoran Stanić, poverenik Sindikata „Nezavisnost“ u „FCA Srbija“, smatra da bi kragujevački „Fijat“ dobro prošao u novoj vlasničkoj strukturi budući da je fijat 500l, koji proizvode već šestu godinu zaredom, najprodavaniji u svojoj klasi.

– Naš „Fijat“ je dobra udavača. Kragujevačka fabrika jedna je od najsavremenijih i ima duplo više robota nego mnoge japanske fabrike. Ako nas „Hjundai“ zaista preuzme, nemamo razloga za strah. Iako neki prebacuju što već sedam godina proizvodimo isti model, njegova prodaja ide odlično i on je šestu godinu zaredom najpopularniji model u klasi – poručuje Stanić.

Kragujevačka fabrika jedna je od najsavremenijih i ima duplo više robota nego mnoge svetske fabrike

Zoran Stanić, Sindikat „Nezavisnost“ u „FCA Srbija“

Ipak, kako kaže, preuzimanje sigurno neće ići lako. Odlazak „Fijata“ u ruke Južnokorejaca naišao bi na negodovanje i otpor drugih velikih auto-industrija, ističe naš sagovornik.

– Bila bi to ogromna konkurencija za njih. Evropa je prilično zatvoreno tržište, a italijanski vlasnici auto-industrija se drže kao porodice. Mislim da oni „Fijat“ neće tako lako prepustiti „Hjundaiju“ – dodaje Stanić.

VAPE ZA PRIPAJANJEM

Međutim, FCA već dugo vapi za pripajanjem. Čak je i sam Markione prethodnih godina otvoreno pričao o želji „Fijata“ da se integriše sa drugim velikim proizvođačem. Tokom 2015. on je pokušavao da izbori dogovor sa Dženeral motorsom“, ali je američka kompanija odbila ponudu.

Ekonomista Mlađen Kovačević kaže da „Fijat“ treba da se izjasni o svojim ambicijama i odabere opciju koja je na duže staze najbolja.

Očekuje se da „Hjundai“ učini to već tokom leta, pred odlazak prvog čoveka „Fijata“ Serđa Markionea

– Oni čas hoće, čas neće da se pripoje. Korejska grupacija je solidna i treba ozbiljno razmotriti šta nude. Ako je to dugoročno dobro za „Fijat“, onda treba i prihvatiti njihovu ponudu. Ne treba zaboraviti i da „Fijat“ podrazumeva čitavu dobavljačku industriju jer se ogroman broj auto-delova uvozi u Srbiju, tako da se njihova sudbina odnosi na veliki broj zaposlenih u Srbiji – zaključuje Kovačević.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Share via
Copy link