Toliko je bio moćan i bahat: Velja Nevolja imao blindirani automobil koji proizvode svega tri fabrike na svetu?

Postoje svega dve do tri fabrike na svetu koje su u stanju da proizvedu pravi blindirani automobil. Naše kriminalno podzemlje, koje se bavi drogom, ucenama…čak i Belivukov klan, bio je u stanju da nabavi takve automobile, kaže Boža Spasić

Kriminalna grupa na čijem čelu je Veljko Belivuk, zvani Velja Nevolja, koristila je blindirane automobile koje proizvode svega tri fabrike na svetu, što govori o uticaju te ekipe, nezvanično saznaje 24sedam.rs

Blindirane automobile već decenijama koriste predsednici država, članovi Vlada, poznate ličnosti, međutim, oni su se našli u posedu i najvećih kriminalnih grupa na svetu, pa i na Balkanu. Čitavo bogatstvo je potrebno da biste ih posedovali, a predstavljaju prave tvrđave na točkovima. Reč je o vozilima koja mogu da izdrže hice automatskog oružja, da izdrže ili ublaže udare eksploziva, pa čak i udare raketnog bacača. Postoje sedam nivoa zaštite kada su u pitanju takva vozila, a njihova cena se kreće od minimalnih 200.000 pa do milion evra. Cene se kreću različito u zavisnosti od nivoa zaštite i modela.

Blindirana vozila koristila je i ekipa Velje Nevolje. Posebno je interesantno, Goranu Papiću, bivšem zameniku načelnika SBPOK-a određeno je zadržavanje do 30 dana zbog sumnje da je zloupotrebio položaj, jer je navodno vratio kriminalnoj grupi Velje Nevolje i Marka Miljkovića blindirani automobil koji je čekao na policijsku proveru, jer se osnovano sumnjalo da se unutra možda nalazi droga ili oružje. Tog 15. aprila za volanom blindiranog vozila bio je Marko Miljković. Ovo vozilo koristili su Miljković i Belivuk. Koliko je taj klan bio moćan govori kvalitet vozila koja su posedovali, a do kojih običan smrtnik ne bi mogao ni da dođe.

–  Znači reč jer o „pravim“ blindiranim automobilima u pravom smislu te reči. Imate automobile koji imaju ojačan lim, stakla…. ali to nisu prava blindirana vozila, kao ona koje koriste veliki mafijaši na Zapadu ili ona koje koriste predsednici država i određene ličnosti. Postoje svega dve do tri fabrike na svetu koje su u stanju da proizvedu pravi blindirani automobil. Ali naše kriminalno podzemlje, koje se bavi drogom, ucenama…čak i Belivukov klan, bio je u stanju da nabavi te automobile, što znači da se nisu osećali sigurno – kaže za 24sedam.rs nekadašnji operativac Službe državne bezbednosti Božidar Boža Spasić.

Prema rečima našeg sagovornika, blindirana vozila su se u našoj zemlji pojavila devedesetih godina i to uglavnom kod kriminalnog podzemlja.

–  U početku nije mogao svako ni da kupi taj automobil! Morali ste da imate određene papire, dokumenta, za šta će vam koristiti, zašto tražite zaštitu… Već sredinom devedestih, početkom 2000-tih, broj tih blindiranih automobila se povećava, s obzirom da se pojačava krug takozvanih kontraverznih biznismena, mafijaša koji su postali biznismeni i koji sada u blindiranim automobilima vide zapravo neku vrstu zaštite. Ne može im niko ništa, čak i da  postavite eksploziv! Znači druga faza je bila kada su počeli da se štite i najazad treća jeste faza u kojoj se blindirani automobili sem za zaštitu koriste i za prenos određenih stvari koje se mogu sakriti – navodi Spasić i dodaje:

–  Nažalost služe i za šverc droge, jer postoje određene komore u kojima se može smestiti, a da vi to ne možete da otkrijete! Njima je teško prići iz svih uglova. Svaki auto možete da isečete na sitne komadiće, a kod blindiranog ne možete tako lako.  Najveći broj tih vozila postoje u Rusiji, koriste ih ruski mafijaši, i u Italiji, a pojavio se i solidan broj na Balkanu. Oko 1. 000 takvih vozila trenutno ide našim ulicama. Postoje i blindirana vozila koji u potpunosti ometaju čak skener. U njemu su ugrađeni signali određene talasne dužine koji ometaju skener – kaže naš sagovornik.

Omiljeni srpskim krimosima

Da su blindirana vozila omiljena osobama iz kriminalnog miljea potvrđuju i brojni slučajevi. Likvidirani Aleksandar Šarac, pripadnik „ Pink Pantera“, kobnog dana je vozio blindirani crni “mercedes” i na sebi je imao pancir. Tog dana, u podzemnom parkingu tržnog centra automobil je parkirao na A00 nivou, i to na mestu koje je namenjeno za osobe sa invaliditetom. Verovatno je izabrao baš to mesto, jer je ono treće od zida i svega desetak metara udaljeno od ulaza u “Ušće”, što znači da je vodio računa o tome da mnogo ne pešači između drugih vozila.  Prilikom hapšenja Damjana Šobića (38), jednog od vođa „ Alkatraza“ zaplenjen je blindirani BMW koji je poslat na veštačenje, kao i ostalih pet automobila iz njegove garaže.

Aleksandar Šarac Printscreen/Instagram
Profimedia

Od Tita do Natanjahua i Putina!

Blindirana vozila su najpre počela da koriste poznati državnici. Vozilo od milion dolara poseduje izraelski premijer Benjamin Natanjahu. Najmoćniju „tvrđavu“ poseduje ruski predsednik Vladimir Putin. Njega ruski predsednik transportuje u svaku zemlju koju poseti. To je jedna od najlepših i najluksuznijih limuzina. Reč je o Aurus Senat automobilu koji dolazi is serije Kortezh koji je kreiran isključivo za njega. Ovaj automobil je sudeći po kreatorima otporan na sve projektile, pa čak i bombe, a takođe može da izdrži i potapanje u vodu. Bivši predsednik Jugoslavije Josip Broz Tito je posedovao više blindiranih vozila. U Gardi Vojske Srbije na čuvanju se trenutno nalazi šest putničkih automobila. Od šest automobila, pet su marke „mercedes pulman 600“, kupljeni u periodu od 1964. do 1978. Sačuvani su blindirani, kabriolet i tri standardne verzije automobila tipa 600 sa šestoro vrata.

Izvor:24sedam

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *