Snižavajte krvni pritisak od ranog jutra

Ako na pravi način započnete dan, već sa doručkom snizite pritisak i smanjite rizik od moždanog udara.

Kako to da uradite?

OVSENE PAHULJICE

Loading...

Ako doručak još uvek jedete iz kartonske kutije sa likom iz crtanog filma, vreme je da se uozbiljite. Istraživanje sprovedeno prošle godine u Velikoj Britaniji je pokazalo da ovsene pahuljice sadrže najviše beta glukana, vlakna koje efikasnije snižava krvni pritisak od drugih vrsta vlakana. Osim toga, neutralni ukus ovsenih pahuljica ih čini odličnom osnovom, kako za slatka tako i za začinjena jela.

 

JAJA

Ispržite par jaja na oko i stavite ih preko ovsenih pahuljica. Jedna studija sprovedena u SAD-u 2012. godine pokazala je da su muškarci koji su konzumirali najviše proteina (oko 30 posto dnevnog kalorijskog unosa) imali niži krvni pritisak od onih koji su unosili najmanje. Dodajte avokado, slaninu (mirišljavi proteini), crni biber, a ako volite žestoko i nešto ljutog sosa.

BOROVNICE

Jedite borovnice, nema ukusnijeg leka. Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Harvard je pokazalo da su ispitanici koji su jeli 50 grama borovniva nedeljno, imali za 10 odsto niži krvni pritisak od onih koji ih uopšte nisu unosili. Tajna leži u antocijaninima, moćnim antioksidansima kojih je ova bobica prepuna.

 

ZELENI ČAJ

Upotrebite kuvalo da skuvate zeleni čaj. Pet do šest šolja dnevno može sniziti sistolni krvni pritisak za 2 mm živinog stuba, otkrilo je jedno britansko istraživanje. SMatra se da je za ovaj efekat odgovoran epigalokatehin, polifenol sa moćnim antiinflamatornim svojstvima.

POGLED KROZ PROZOR

A sada uhvatite mesto pored prozora. Studija objavljena 2014. godine u časopisu Journal of Investigative Dermatology, pokazala je da su osobe koje su bile izložene UVA zračenju tokom 20 minuta imale za 2 mm živinog stuba niži krvni pritisak u odnosu na kontrolnu grupu. UVA zračenja poboljšava cirkulisanje azot oksida u krvi, što povoljno utiče na krvni pritisak i snižava rizik od moždanog udara.

IZVOR: menshealth

Post Author: Kragujevčani

Loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *