SITI I VITKI: Hrana koja topi salo!

Sve navedene namirnice će vam pomoći da gubite kilograme, ali ne i mišiće.

PILETINA, PASULJ, RIBA

Muškarci koji su  ujednom istraživanju jeli 120 grama proteina dnevno i redovno vežbali izgubili su prosečno više od 8 kilograma u četiri meseca, gotovo 2,5 kilograma više nego oni koji su konzumirali jednak broj kalorija, ali u visokougljenohidrantnoj dijeti. Prva grupa izgubila je više masnog tkiva u predelu stomaka (zadržavajući mišićnu masu). Kako proteini pomažu da izgubite kilograme? Vaše telo mora da radi napornije da bi razgradilo belančevine nego ugljene hidrate i masti pa one zapravo sagore više kalorija, objašnjava dijetetičar Džoj Bauer. Kako je potrebno vreme da se hrana bogata belančevinama svari, dosta duže traje osećaj sitosti. Dodatno, više proteina naterće vaš želudac da proizvodi manje grelina, hormona koji podstiče apetit.

Loading...

 

JAJA

Ako počnete dan sa jajima, možete ubrzati mršavljenje. Ispitanici su značajno smanjili unos kalorija u svojoj dijeti, ako su jeli dva jaja za doručak. Izgubili su prosečno 2,5 kilograma za osam nedelja u odnosu na one koji su za doručak jeli pecivo. Oni koji su jeli jaja smanjili su i opseg struka za 83 procenta više u odnosu na ove druge. Kako jaja pomažu da izgubite kilograme? Osim što ljudi jedu premalo belančevina, većina jede oko oko 60 odsto dnevne doze proteina nakon 18 sati. Nutricionisti preporučuju čak 30 grama proteina za doručak za manje uzimanje kalorija tokom dana.

 

AVOKADO I MASLINOVO ULJE

Poput proteina, i masti povećavaju osećaj sitosti pa je verovatnije da ćete pre spustiti kašiku. Kašičica ili dve dobrih masti kao što su ulje od avokada ili maslinovo ulje može vam pomoći da se osećate siti. Kako ulja pomažu da izgubite kilograme? Mast pomaže lučenje određenih hormona u crevima koje govore vašem mozgu da ste pojeli dovoljno. Osim toga, usporava apsorpciju ugljenih hidrata u krvi, a zajedno sa njom manje je promena raspoloženja koja mogu izazvati osećaj gladi, izgladnjivanja ili prejedanja. Oko 25-30 odsto kalorija trebalo bi dobiti od masti (za ishranu zasnovanu na 1.800 kalorija to je oko 50-70 grama dnevno), od kojih bi većinu trebalo da čine nazasićene masnoće, maslinovo ulje, orašasti plodovi, pečurke i masna riba. Dobar izbor su i četvrtina kašičice badema (18 gram) ili pola avokada u kome se nalazi 15 grama.

VINO

Osim što štiti vaše srce, čaša vina dnevno pomaže i u održavanju normalne težine. U jednom 12-godišnjem istraživanju naučnici su otkrili da su ispitanici koji su pili dve čaše vina dnevno dobijali manje kilograma nego muškarci koji su pili bezalkoholna pića i mineralnu vodu. Muškarci koji nisu pili dobili su 3,6 kilograma, a druga grupa samo kilogram i po. Kako vino pomaže da izgubite kilograme.? Jedna hipoteza da jetra onih koji piju redovno razgradnjom alkohola stvara dodatnu toplotnu energiju, a ne pretvara kalorije iz vina u masti. Ako unesete 120 kalorija iz vina, većina će se po ovoj teoriji „sagoreti“, dok će isti broj kalorija iz pice organizam grupisati u masno tkivo.

iZVOR: menshealth.

Post Author: Kragujevčani

Loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *