Plagijatori stigli i do Kragujevca: Trgovinu pretvorili u produkciju, nazvali je po poznatoj televiziji, pa konkurisali za državne pare

Spread the love

Ista ekipa koja stoji iza portala koji su preuzeli imena od poznatih kritičkih medija u Nišu, Valjevu ili Gornjem Milanovcu, u Kragujevcu osnovala produkciju istog imena kao nekada popularna šumadijska televizija – Kanal 9. Na adresi koju su prijavili – samo katanac

Ulaz u prostorije produkcije Kanal 9 na istoj adresi na kojoj je bila istoimena televizija (foto: Violeta Glišić / Cenzolovka)

Produkcija koja se zove isto kao nekada poznata kragujevačka televizija – Kanal 9 konkurisala je za novac kod Ministarstva kulture i informisanja za portal raski.rs, koji je u vlasništvu ljudi poznatih po plagiranju medija širom Srbije.

Zakonski zastupnik produkcije je Ivica Golubović, direktor TV SUPER SAT Communication, koja je već izazvala kontroverze zbog novca dobijenog na kragujevačkom konkursu.

Na portalu raski.rs, koji je posvećen promociji Aleksandra Vučića i njegovih naprednjaka, kao autor najvećeg dela tekstova potpisuje se Marko Aćimović, koji je i odgovorni urednik na Golubovićevoj televiziji. Nije jasno kako sve postiže, pošto je on i direktor drugih televizija u okviru mreže Info 24.

U konkursnoj dokumentaciji koju je Golubović predao Ministarstvu navedeno je da se produkcija nalazi na istoj adresi kao i nekadašnja kragujevačka televizija Kanal 9 (Miloja Pavlovića 8). Novinarku Cenzolovke tamo su dočekali samo katanci na vratima.

Dovoljno da se zapitamo da li ova produkcija zaista postoji ili je to još jedna fiktivna kreacija koja služi za dobijanje novca na konkursima.

Kupili trgovinu, pretvorili je u televiziju

Kragujevačka televizija Kanal 9 je na početku projektnog sufinansiranja medija dobijala novac na konkursima Ministarstva, tako da njihova prijava na konkurs koji je bio raspisan početkom 2021. godine ne bi predstavljala iznenađenje da nije prestala da emituje program još 2018. godine. Tada je REM ukinuo dozvolu Kanalu 9 zbog ogromnih dugovanja.

Samo jedna reč – plus – pravi ogromnu razliku. Pokazalo se da je projekat na konkurs poslala Televizija Kanal 9 plus d.o.o., odnosno da se ne radi o kragujevačkoj televiziji već o produkciji osnovanoj 2017.

Ako je zaista osnovana te godine. Na sajtu Agencije za privredne registre (APR) stoji da je te 2017. godine osnovan Filip–Pide d.o.o. Beograd–Palilula, trgovinska radnja za prodaju hrane, pića i duvana.

Ona je tek u novembru 2020. godine promenila delatnost u proizvodnju i emitovanje televizijskog programa i ime u Televizija Kanal 9 plus d.o.o. Kragujevac. Tada je u APR-u promenjen i udeo u vlasništvu, pa je umesto Filipa Stamenkovića, sto odsto udela dobila TV SUPER SAT Communication, a za zakonskog zastupnika imenovan je Ivica Golubović.

Osim zajedničkog imena i adrese, ova produkcija i nekadašnja kragujevačka televizija dele i skoro istu mejl adresu – office@tvk9, a razlika je u nastavku .net, odnosno .rs.

KRAGUJEVAČKI, NOVOSADSKI I GOLUBOVIĆEV KANAL 9

Kanal 9 je ime koje ovu produkciju povezuje ne samo sa kragujevačkom već i sa novosadskom televizijom istog imena. Međutim, direktorka novosadske K9 televizije Maja Pavlović objašnjava da oni nisu imali veze ni sa kragujevačkim imenjakom. Za novu produkciju istog imena kaže da nije ni čula, niti da je s njima kontaktirao neko iz mreže Info 24, kojoj pripada Kanal 9 plus.

O tome kako je moguće da dve televizije dele isto ime toliko godina ističe da su zvanični nazivi registrovani u REM-u bili drugačiji, ali da je publika navikla da ih zove Kanal 9.

„Kragujevačka televizija je uvek bila poznata kao K9, a mi kao Kanal 9. Međutim, kada su se dodeljivale frekvencije, oni su konkurisali za regionalnu koja se dodeljivala pre lokalne. Tada su registrovali medij kao Kanal 9. Kada smo mi kasnije aplicirali za lokalnu frekvenciju, iz REM-a su nas obavestili da je ime zauzeto. Zato smo mi morali da se registrujemo kao K9. Međutim, kod publike smo ostali Kanal 9, tako su nas zapamtili“, objašnjava ovu konfuznu situaciju Maja Pavlović.

Zanimljivo je takođe da je Televizija Kanal 9 plus, iako se radi o produkciji, konkurisala za sufinansiranje sadržaja za internet medije. Tražili su 820.000 dinara za 18 tekstova od po 1.000 karaktera o aktivizmu i volonterskom radu mladih u Kraljevu. Zanimljivo je da su 1.000 karaktera (vest od nekoliko rečenica) planirali i za reportaže, intervjue, pa čak i istraživačke tekstove, što govori da njihovi autori ne poznaju ni osnovno o novinarskom poslu. Srećom, Ministarstvo im nije odobrilo sredstva.

Cenzolovka je dve nedelje bezuspešno pokušavala da stupi u kontakt sa nekim iz produkcije, pa je tako javnost ostala bez informacija o tome kakve Televizija Kanal 9 plus ima veze sa nekadašnjom kragujevačkom televizijom, te da li je to ime odabrala nadajući se da će zbog popularnosti Kanala 9 imati veću prepoznatljivost u regionu, kao i da li je ova produkcija deo medijske mreže Info 24 kojoj pripada TV SUPER SAT Communication, budući da imaju istog direktora.

Kopiraš nezavisni portal, dobiješ pare od države

Televizije iz ove mreže u vlasništvu Ivice Golubovića i Marka Aćimovića dovode se u vezu sa plagiranjem nezavisnih portala. Marko Aćimović je za raskrinkavanje priznao da njegova firma Info 24 Media stoji iza kopiranja nezavisnog portala Ozonpress.net u Čačku.

Rekao je da je domen ozonpress.rs bio slobodan i da su ga oni kupili, a da je vizuelni identitet preuzet sa javno dostupne platforme i da ga svi mogu odatle preuzeti.

Jedino po čemu su se ova dva sajta razlikovala bile su vesti koje objavljuju. Dok je originalni sajt Ozonpress bio kritički nastrojen prema vlasti, novi portal je isključivo promovisao Srpsku naprednu stranku.

Ovakav scenario zadesio je i valjevski portal kolubarske.rs, koji je dobio svoju kopiju u vidu sajta kolubarske.info. Slična uređivačka politika sprovođena je i na ovom sajtu, kao i na televiziji u Gornjem Milanovcu koja je preuzela identitet portala GMINFO.

Na kraju su u februaru ove godine kopirali i sajt nezavisnog niškog portala Južne vesti. Novi portal južnevesti.info, po već oprobanom receptu, promoviše gradonačelnicu Niša Draganu Sotirovski i Srpsku naprednu stranku. Ovaj portal i pored brojnih prijava još uvek postoji i iznosi neistine o članovima prave redakcije.

Uređivačka politika bliska Srpskoj naprednoj stranci verovatno je i razlog zbog koga su sve ove kopije medija, ali i druge firme u vlasništvu Golubovića i Aćimovića, dobile ogromne sume novca na lokalnim konkursima širom Srbije.

Izvor: Cenzolovka

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *