I SRPSKI KREM JEFTINIJI KOD KOMŠIJA: „Cipiripi krem“ u Crnoj Gori 176, a kod nas i do 310 dinara

Spread the love

POTROŠAČI u Srbiji iste proizvode plaćaju, čak i duplo skuplje, nego komšije u regionu. Ovakve cene zidaju trgovinski lanci maloprodajnim maržama na robu, koje su u našoj zemlji znatno više nego u regionu.

Tako, „cipiripi krem“ od 400 grama, u Crnoj Gori košta 1,49 evra, odnosno 176 dinara, a kod nas od 284 do 310 dinara. „Šogoten“ čokolade se u Sloveniji prodaju za 0,79 evra, odnosno 93 dinara, a u Srbiji se mogu kupiti 140 do 180 dinara. Ova tema je izazvala burnu raspravu na društvenim mrežama, a potrošači navode slične primere.

– „Domestos“ u Crnoj Gori 120 dinara, a ovde 170 i to kada je na akciji – ističe jedan tviteraš. – „Gala“ salama 2,29 evra, a kod nas duplo skuplja. „Ekstra Perutnina“ viršla dole je oko 85 dinara, a kod nas 120. Razne paste za zube 59 centi. Jeftiniji su i kačkavalj i čajne kobasice.

Visina marži u trgovinskim lancima predstavlja poslovnu tajnu. Međutim, poznato je da za određene proizvode, koje smatraju luksuznim, kao što su, na primer, slatkiši i med, ova provizija ide i do 100 odsto. Standardna se kreće u rasponu od 20 do 35 procenata.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) ističe da su kupci nemoćni. Na slobodnom tržištu trgovci mogu da podižu cene dok god procenjuju da im se to isplati, odnosno dok ima onih koji će to da pazare.

– Mi smo upoređivali cene na tržištu u okruženju i zaključili da su marže u trgovinskim lancima u Srbiji neverovatno visoke u odnosu na region – ističe Dragić. – Krem „cipiripi“ je samo jedan od primera, ali ranije smo uočili sličnu situaciju sa brojnim drugim artiklima. U Crnoj Gori je čak stopa PDV viša, iznosi 21 odsto, a proizvodi su jeftiniji, dok je u Srbiji za procenat niža.

POD USLOVIMA TRGOVACA

OD kompanije „Paraćinka Paraćin“ koja pravi krem „cipiripi“, zatražili smo komentar i objašnjenje za veliku razliku u ceni njihovog artikla u Srbiji i Crnoj Gori, a oni ističu da to nije pitanje za proizvođača.

– Cene na svim tržištima, uključujući i inostrana, formiraju se na osnovu konkurentskih cena – navode u kompaniji. – U drugim državama imamo distributere, čiji je cilj da učvrste poziciju naših proizvoda, u dogovoru i u skladu sa uslovima trgovinskih lanaca.

Izvor:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *